کامپیوتر گیمینگ

ساخت وبلاگ

سیستم گیمینگ که به عنوان کامپیوتر شخصی گیمینگ نیز شناخته می شود، یک سیستم شخصی تخصصی است که برای اجرای بازی های ویدیویی با استانداردهای بسیار بالا طراحی شده است. سیستم گیمینگ معمولاً با سیستم های شخصی معمولی با استفاده از کارت‌های ویدیویی با عملکرد بالا، واحدهای پردازش مرکزی با تعداد هسته بالا با عملکرد خام و RAM با کارایی بالاتر متفاوت هستند. سیستم ههای گیمینگ همچنین برای کارهای سخت دیگری مانند ویرایش ویدیو استفاده می شوند. بسیاری از گیمرها و علاقه مندان به کامپیوتر، CPU و GPU خود را اورکلاک می کنند تا عملکرد بیشتری به دست آورند. مصرف برق اضافی مورد نیاز برای اورکلاک کردن هر یک از واحدهای پردازشی اغلب به خنک‌سازی اضافی، معمولاً با خنک‌سازی هوا یا خنک‌سازی آب نیاز دارد. 65.1 میلیون محصول بازی به طور کلی تا سال 2021 فروخته شده است که از این تعداد 27.9 میلیون نوت بوک بازی، 19.7 میلیون مانیتور بازی و 17.5 میلیون دسکتاپ بازی هستند.

تاریخچه

نمرود که توسط جان میکپیس بنت طراحی شده است، توسط ریموند استوارت-ویلیامز ساخته شده و در جشنواره 1951 بریتانیا به نمایش گذاشته شده است، اولین سیستم گیمینگ است که تا به حال ساخته شده است. بنت قصد نداشت یک کامپیوتر بازی واقعی باشد، با این حال، زیرا قرار بود تمرینی در ریاضیات باشد و همچنین ثابت کند سیستمها می‌توانند «مسائل عملی بسیار پیچیده را انجام دهند»، نه صرفاً برای لذت بردن.[4]

چند سال بعد، کنسول‌های بازی مانند Magnavox Odyssey (منتشر شده در سال 1972) و Atari 2600 (منتشر شده در سال 1977) راه را برای آینده نه تنها کنسول‌های بازی، بلکه کامپیوترهای بازی نیز با محبوبیت روزافزون خود در بین خانواده‌ها در همه جا هموار کردند. ] کامپیوترهایی که امروزه بیشتر مردم آن‌ها را می‌شناسند چیز جدیدی نبودند، زیرا آنها با اولین سییستم «مدرن» ساخته شده در سال 1942 یک اصل مشترک دارند: کامپیوتر آتاناسوف–بری (به اختصار ABC). برخلاف سیستمهای رومیزی و لپ‌تاپ‌های مدرن، ABC یک دستگاه غول‌پیکر بود که «1800 فوت مربع... با وزن تقریباً 50 تن» را اشغال می‌کرد،[6] هیچ اندازه مناسبی برای استفاده یک نفر نداشت. تا زمانی که Apple II و Commodore 64 به ترتیب در سال‌های 1977 و 1982 منتشر شدند، کامپیوترهای شخصی برای استفاده عمومی جذاب‌تر شدند.[7]

با این حال، این سیستمها ارزان نبودند، زیرا Apple II در سال 1977 حدود 1298 دلار (5633 دلار با توجه به تورم در سال 2021) قیمت داشت و Commodore 64 حدود 595 دلار آمریکا (معادل 1671 دلار در سال 2021) قیمت داشت که آن را برای اکثر مصرف‌کنندگان دور نگه می‌داشت. . با این حال، قدرت محاسباتی کلی، کارایی و اندازه جمع و جور آنها حتی از پیشرفته‌ترین سیستمها در زمانی که برای اولین بار ساخته می‌شدند، گام بزرگی بود.

سخت افزار

امروزه بسیاری از شرکت ها و تولیدکنندگان کامپیوترهای بازی را در پیکربندی های مختلف ارائه می دهند. دل بخش کامپیوترهای بازی خود، Alienware، که در سال 1997 تشکیل شد، HP با بخش OMEN خود، که نسب آن به سال 1991 با نام تجاری منسوخ VoodooPC برمی گردد، Lenovo با سیستم های شخصی Legion خود، ایسوس با سیستم های شخصی TUF و ROG خود را دارد. ، ایسر با خطوط تولید ویژه خود، Predator، که با بقیه خط تولید خود همزیستی دارند و خیلی چیزهای دیگر. همه این برندها با مقرون به صرفه بودن، ویژگی ها، کیفیت ساخت، عملکرد یا ترکیبی از همه اینها به دنبال به دست آوردن بخشی از بازار هستند.

Commodore 64 قدرتمندترین کامپیوتر زمان خود در سال 1982 بود که دارای پردازنده MOS Technology 6510 با 64 کیلوبایت رم بود. این می تواند تا "40 ستون و 25 خط متن" را به همراه 16 رنگ در صفحه نمایش با وضوح 320x200 نمایش دهد.[8] با گذشت زمان، فناوری تا جایی پیش رفت که این مشخصات منسوخ شد و سخت‌افزار کامپیوتر نسبت به آنچه قبلاً ممکن بود به تکامل خود ادامه داد. امروزه، بسیاری از کامپیوترهای همه منظوره مدرن دارای مشخصات اولیه برای کاربر معمولی هستند، مانند لنوو کروم بوک C340-11 که به عنوان 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، کارت گرافیک اختصاصی، Intel Celeron N4000 و یک صفحه نمایش با وضوح 1366x768 با برخی از انواع که قابلیت های صفحه نمایش لمسی را ارائه می دهند. کامپیوتر بازی این مشخصات را به سطح دیگری مانند لپ تاپ گیمینگ Alienware Area-51M R2 می برند که دارای آخرین پردازنده Core i9 اینتل با 10 هسته، کارت گرافیک اختصاصی با 8 گیگابایت VRAM، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت است. حافظه داخلی. لپ‌تاپ‌های بازی معمولاً نمایشگرهای لمسی ارائه نمی‌دهند، زیرا برای اجرا به انرژی زیادی نیاز دارند که به نوبه خود می‌تواند بر سرعت و نرخ فریم بازی تأثیر بگذارد.[9]

فاکتورهای فرم

اندرو فریدمن، سردبیر ارشد تامز سخت‌افزار می‌گوید که «دستگاه‌های بازی برای همه یک‌سایز نیستند» و موارد خاصی وجود دارد که دسکتاپ بازی مناسب‌تر از لپ‌تاپ است و شرایط دیگری وجود دارد که لپ‌تاپ مناسب‌تر از یک لپ‌تاپ است. دسکتاپ.[10] هر پلتفرم مزایا و معایبی دارد که بسته به نیاز افراد ممکن است تغییر کند.

به عنوان مثال، شخصی که به دنبال حداکثر قابلیت حمل است، ممکن است لپ تاپ را به جای دسکتاپ انتخاب کند، زیرا تمام آن در یک واحد مستقل است، در حالی که تنظیمات دسکتاپ به چندین جزء تقسیم می شود: مانیتور، صفحه کلید، ماوس و خود دسکتاپ. فریدمن بیان می‌کند که لپ‌تاپ‌ها کاندیدای ایده‌آل برای مهمانی‌های LAN هستند، به‌ویژه لپ‌تاپ‌هایی که مجهز به "GPUهای Max-Q انویدیا" هستند که "به راحتی می‌توانند در یک کوله پشتی قرار بگیرند و شارژرهای بسیار بزرگی را بسته بندی نکنند".

قابلیت ارتقا مقوله دیگری است که بسیاری از گیمرهای سیستم شخصی هنگام تصمیم گیری بین لپ تاپ و دسکتاپ در نظر می گیرند. همانطور که Freedman می گوید، "شما نمی توانید یک لپ تاپ را به تنهایی بسازید"، زیرا فضای قابل استفاده در داخل یک لپ تاپ در مقایسه با یک دسکتاپ بسیار محدودتر است. همچنین در مقایسه با دسکتاپ که تقریباً تمام اجزا از جمله مادربردها و CPUها را می توان با آخرین فناوری موجود در آن زمان تعویض کرد، موارد کمتری نسبت به سیستم رومیزی مانند رم و فضای ذخیره سازی روی لپ تاپ قابل تغییر است. تنها استثنا دسکتاپ های از پیش ساخته شده است که می توانند از "مادربردهای اختصاصی که اندازه استاندارد نیستند" استفاده کنند. این مادربردهای دارای شکل منحصر به فرد می توانند توانایی مالک را برای ارتقاء قطعات در آینده محدود کنند، اما همچنان می توانند به طور کلی «رم، پردازنده گرافیکی و ... CPU» را تغییر دهند.

یکی دیگر از دسته بندی های اصلی که گیمرهای سیستم شخصی مد نظر دارند، هزینه آن است. فریدمن یک مقایسه اساسی بین دو کامپیوتر مجهز به یکسان انجام داد، یکی لپ تاپ و دیگری دسکتاپ. هر دو دارای پردازنده‌های مشابه (یک Intel Core I5)، پردازنده‌های گرافیکی (انویدیا GeForce GTX 1660s به جز لپ‌تاپ یک نسخه جمع‌وجور بود که می‌توانست داخل کیس قرار بگیرد) و رم، اما لپ‌تاپ 200 دلار گران‌تر از دسکتاپ و تقریباً نصف آن بود. حافظه زیادی به عنوان دسکتاپ SSD (یا درایو حالت جامد) در لپ‌تاپ سریع‌تر از یک هارد دیسک معمولی است و لپ‌تاپ‌های بازی پس از پیکربندی آماده شروع به بازی هستند، در حالی که گیمرهای سیستمهای شخصی رومیزی در صورتی که فقط سیستم داشته باشند باید خریدهای بیشتری انجام دهند. نه لوازم جانبی

مردم معمولاً سیستم های شخصی بازی می خرند زیرا عملکردی را می خواهند که از آنها انتظار می رود. بخش اعظم این پتانسیل در قسمت‌های دسک‌تاپ نهفته است که می‌توان آن‌ها را برای عملکرد بیشتر اورکلاک کرد و همچنین به دلیل دوام بالاتر، می‌توان آن‌ها را با استفاده از استند استفاده کرد. فریدمن همچنین بیان می‌کند که دسکتاپ‌ها دارای «شاسی بزرگ‌تر» هستند، که اجازه می‌دهد «فن‌های بیشتری... برای خنک‌سازی و اتلاف گرما بهتر»، که در نهایت منجر به عملکرد قوی‌تر می‌شود.

انواع ساخت

همانطور که قبلاً گفته شد، گزینه هایی وجود دارد که گیمرهای سیستم شخصی هنگام تصمیم گیری برای ساخت واحد خود در مقابل خرید یک واحد از پیش ساخته شده، در نظر می گیرند. گزینه های زیادی در مورد پیکربندی لپ تاپ وجود ندارد، اما آنها وجود دارند. جیسون کلارک، یکی از همکاران Chillblast، اشاره می‌کند که تعدادی سازنده وجود دارند که به طور خاص با لپ‌تاپ‌ها سروکار دارند و ویژگی‌های قابل تنظیمی را اضافه می‌کنند که در ابتدا چنین نبودند، مانند توانایی تغییر CPU و GPU.[11] توجه به این نکته مهم است که این سازندگان سیستم شخصی از ابتدا ساخته می شوند و امکان تغییر CPU و GPU پس از نصب بعید است. کلارک همچنین توصیه می کند که مردم باید و نمی توانند لپ تاپ های خود را بسازند زیرا همه چیز پیچیده و فشرده است.

بسیاری از گیمرها و روزنامه‌نگاران سیستمهای شخصی، مانند کلارک و فریدمن، به مردم توصیه می‌کنند که با سیستمهای رومیزی گیمینگ شروع کنند، زیرا در جستجوی عملکرد خالص هستند. دسکتاپ های از پیش ساخته شده مانند Aurora R11 از Alienware، سیستم های آماده ای هستند که سابقه ای در پشت خود دارند، اما برخی ادعا می کنند که سیستم های آنها بیش از حد قیمت گذاری شده اند. این عمدتا به دلیل هزینه ساخت سیستم شخصی و سهولت دسترسی به قطعات برای مصرف کننده است. Marshall Honorof، نویسنده Tom's Guide، توضیح می‌دهد که مراحل ساخت سیستمهای شخصی بازی از ابتدا «می‌تواند فرآیند دلهره‌آوری باشد، به‌ویژه برای تازه‌واردها» اما می‌تواند یکی از بهترین تصمیم‌های تکنولوژیکی باشد. طبق تحقیقات خود، Honorof دریافت که 1500 دلار برای خرید یک کامپیوتر "قدرتمند، اما نه کاملاً پیشرفته" کافی است و شخص می تواند اجزای خود را انتخاب کند

لینک های مفید: 

https://stockpc1.com/gaming-computer/

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 88 تاريخ : يکشنبه 6 آذر 1401 ساعت: 13:27